7) Vynález /Primer (Shane Carruth)
Film o cestovaní časom. Tento extra -ordinárný kúsok natočil Shane Carruth, ktorý si tu zahral aj hlavnú úlohu, napísal scenár, zložil hudbu a produkoval. Film hovorí o kamarátoch ktorý vytvoria stroj ktorý sa vymyká nášmu mysleniu.
Moje Hodnotenie 90% CSFD Hodnotenie 67 % IMDB Hodnotenie 69%
6) Mazacia Hlava /Eraserhead (David Lynch)
Film ktorý točil David Lynch 5 rokov, pretože mal finančné problémy a jeho prvý celovečerný film. Film rozpráva o čudákovi Henry Spencerovi ( Jack Nance) , ktorý sa dozvie, že jeho priateľka čaká dieťa. Novorodenec nevyzerá ako človek, ale skôr nejaký zvierací hybrid... Film plný surreálných prvkov, depresívnej atmosféry a podivného hudobného podkladu.
Moje Hodnotenie 90% CSFD Hodnotenie 72% IMDB Hodnotenie 72%
5) Andaluský pes /Chien andalou (Luis Buñuel)
Najstarší film v tomto rebríčku ktorý bol natočený v roku 1929.Na scenáre spolupracoval surrealistický maliar Salvador Dalí. Film plný surrealných obrazov, bizardných scén. Jedná sa o krátkometrážni film . Jeho dĺžka je len 16 minút. Vizuálne asi najlepší film v tomto rebríčku.
Moje Hodnotenie 90 % CSFD Hodnotenie 80% IMDB 80%
4) Pí /π (Darren Aronofsky)
Darren Aronofsky dnes už známy a komerčné úspešný režisér, natočil v roku 1998 svoj prvý celovečerný film. Hovorí o Maxovi Cohenovi, ktorý je matematik a snaží sa predpovedať akcie na burze pomocou svojho genialného mozgu. Viac vám neprezradím, lebo tento kúsok stojí za pozretie. Celé je to natočene vysoko-kontrastnou kamerou ako je u experimentálnych filmov zvykom. A je to podporené geniálnou hudbou od Clinta Mansella a podivnými obrázkami.
Moje Hodnotenie 93 % CSFD Hodnotenie 79 % IMDB 76%
3) Tetsuo (Shinya Tsukamoto)
Japonsku natočili mnoho bizardných filmov príklady (Desu Pawuda, Rubber's Lover). Surreálne prvky, kyber-punková atmosféra, rýchle tempo a industriálna hudba. Príbeh je jednoduchý sledujeme ako sa jeden chlap mení na kovový kolos. Mazacia hlava zmiešaná z japonskou bizardnosťou.
Moje Hodnotenie 95% CSFD Hodnotenie 71% IMDB Hodnotenie 70% 2) Desu pawuda (Kiyoshiro Imawano)
Tento avantgardný film sa nedá opísať slovami. Podobne ako u Tetsuo sú tu prvky kyberpunku, surrealizmu a japonskej šialenosti. Film sa ma parádnu atmosféru a záverečná scéna vytvorenia supernatulárneho monštra prekoná aj Begotten. Silnejší zážitok ako Tetsuo.
Moje Hodnotenie 95% CSFD Hodnotenie 67%
1) Begotten (E. Elias Merhige)
Vrchol avantgardnej tvorby je jednoznačné u mňa na prvom mieste Begotten. Prvky biblickej tématiky a egyptskej mytológie . Žiadne dialógy ani hudba len čiernobiely obraz, plné neznámych obrazov a brutálnych scén. Pre zaujímavosti časti filmu boli použité vo videoklipe Marylina Mansona a Begotten je len začiatok trilógie. Druhý časť má názov Din of Celestial Birds, ale tu sa jedná len o krátkometrážny film.
Moje Hodnotenie 98% CSFD Hodnotenie 69 IMDB Hodnotenie 62%
Do rebríčku som chcel zaradiť aj Hodinu vlka( Ingmar Bergman) alebo Svätá hora ( Alejandro Jodorowsky) ale nehodili sa mi tu a nie sú tu ani čistokrvné avantgardné filmy od Maya Deren. Rebríček som staval podľa subjektívneho názoru. Rebríček časom doplním!
8. 4. 2011 autor: Andrej
8. 4. 2011 autor: Andrej
Žádné komentáře:
Okomentovat