pátek 25. března 2011

15 nejzábavnějších italských hororů by Andrej

Keď si povieme pojem talianska kinematografia tak nás napadne Bud Spencer, Pier Paolo Pasolini a skupina režisérov ktorá točila braky, ale po svete majú status kultový. Lucio Fulci, Bruno Mattei, Joe D'Amato a ďalší. Rebríček som staval podľa nostalgie. Tak ponorme sa do filmov plných nahých scén, gore, a humorných momentov. Pozor tento rebríček som staval zo subjektívneho pohľadu.

15) Krysí muž / Quella villa in fondo al parco (Giuliano Carnimeo)
Film ktorý sa môže pochvaliť, kde hral najmenší herec (Nelson De La Rosa). Dej je jednoduchý, vedec robí pokúsi na zvieratách a podarí sa mu vytvoriť hybridnú bytosť. Samozrejme že táto bytosť ujde a začne napádať náhodných ľudí. Samozrejme ako býva všeobecne známe u týchto béčiek – strašné herecké výkony, príšerne dialógy. Na zábave pridáva sám krysí muž ten stojí zato.
Moje hodnotenie: 78% Hodnotenie CSFD: 46% Hodnotenie: IMDB: 41%

14) Kontaminace: Votrelci na Zemi / Contamination (Luigi Cozzi)
Vykradačka votrelca, explodujúce vajca, gore a kyklop takto by sa dal charakterizovať tento prúser.  Len prezradím že tieto vajca majú pôvod z Marsu a záverečná final boss už spomenutý Kyklop stojí za pozretie. Pravá zábava z Apeninského polostrova.
Moje hodnotenie: 76% Hodnotenie CSFD: 55% Hodnotenie: IMDB 51%


13) Robowar - Robot da guerra /  (Bruno Mattei)
Natočte film podľa predátora ale namiesto predátora tam zaraďte robota. Toto urobí známy plagiátor Bruno Mattei. Ono to ani nejde moc vypisovať o čom to asi tak je, ak ste videli predátora tak 85% scén je pravé vykradnutá.
Moje Hodnotenie: 65% CSFD Hodnotenie: 33% IMDB Hodnotenie: 40%

12) Veľký útok zombies / Incubo sulla citte contaminata (Umberto Lenzi)
A je tu prvý zombie a od známeho Umberta Lenziho. Na letisku ma pristať lietadlo s nejakým Doktorom z jadrovej elektrárne kde došlo nehode. Bola privolaná špeciálna jednotka, Z lietadla sa rozbehne početná skupina zombie a začnú zabíjať všetko čo im príde po ruku. Tak to vyzerá začiatok tohto masakru. Ako je na talianov známe kvalitné masky. Mínusom sú zas dejové trhliny.
Moje Hodnotenie: 80% CSFD Hodnotenie: 45%  IMDB hodnotenie: 54%

11) Witchcraft: Vražedná mágia / La Casa 4 (Fabrizio Laurenti)
 David Hasselhoff (Knight Rider) a Linda Blair ( Exorcist) sa objavili po boku tohto béčka. Už ako názov napovedá budeme mať dočinenia z čarodejníctvom. Celá táto séria ma zatiaľ 13 dielov. Najviac ma pobavili vtipné dialógy a samozrejme David Hasselholf. Opäť veľmi dobré gore scény.
Moje Hodnotenie: 76% CSFD Hodnotenie: 46% IMDB Hodnotenie: 32% :D

10) Zombi Holocaust  (Marino Girolami)
Vykradačka Canibal Holocaust a Zombie 2 od Fulciho. Kanibali a zombie prečo nie takúto kombináciu. Ako je známe u zombie tématike aj tento sa odohráva na exotickom ostrove presnejšie v Indonézii. Doktor tu robí pokusy na domorodom kmene a mení ho na mŕtve bytosti.
Moje Hodnotenie: 80% CSFD Hodnotenie: 46% IMDB Hodnotenie: 50%

9) Upíři v Benátkách / Nosferatu a Venezia (Laurizio Lucidi, Klaus Kinski, Luigi Cozzi, Augusto Caminito)
Je to slabý film, ale som veľký fanúšik upíra Nosferatu takže to umiestnenie berte s rezervou. Upír Nosferatu sa po 200- storočnom spánku sa zobudí a ide smerom do Benátok. Vo filme sa objaví niekoľko známych hereckých hviezdičiek a to charizmatický Klaus Kinski ktorý si sám zahral už v Herzogovom remake upíra. Christopher Plummer alebo Donald Pleasence (Halloween). Ozdobou filmu je aj prekrásna hudba od gréckeho skladateľa Vangelisa.
Moje Hodnotenie: 76% Hodnotenie: CSFD 41% Hodnotenie: IMDB 51%
 
8) Krysy: Noc hrozy / Rats - Notte di terrore (Bruno Mattei, John Gayford)
Dej tohto post-apokalyptického filmu je jednoduchý po jadrovej vojne prežilo na svete už len málo ľudí. Svet teraz patrí iným tvorom, každú noc vylieza na povrch zemský milióny potkanov. Odporúčam záver filmu ten stojí zato, ten ma položil. Slušný masaker.
Moje Hodnotenie: 85% CSFD Hodnotenie: 34% IMDB Hodnotenie: 35%

7) Zelené peklo / Natura contro (Antonio Climati)
Film mal aj reklamný názov ako Cannibal Holocaust II, ale verte toto je skôr dobrodružný film. Skupina ľudí si nasmeruje expedíciu rovno do stredu Amazonky. V tomto filme je takmer všetko kopu naturalistických záberov ako chytanie anakond, pirane, piráti, akčné scény, domorodci, žlté lietadlo a mnoho ďalšieho. Nechýba slušný hudobný doprovod. Pre mňa veľké prekvapenie.
Moje Hodnotenie: 87% CSFD Hodnotenie: 58% IMDB: 48%

6) Noci hrozy / Le Notti del terrore (Andrea Bianchi)
Film hovorí ako skupina ľudí ide na víkend k malebnej vile, ale časom zistia, že tu s nimi sú ešte stredoveké zombie. Takýchto som si vždy predstavoval zombies. Znetvorených, plne húseníc a lariev, otrhaný odev. Už môj komentár na CSFD povedal, že túto pecku mám radšej ako celú Romerovú trilógiu o nemŕtvych bytostiach. Pre mňa je tento kúsok vrchol ako majú vyzerať masky zombie.
Moje Hodnotenie: 88%  CSFD Hodnotenie: 55% IMDB: 52%

5) Vrah prichádza v noci / Non ho sonno (Dario Argento)
Všetky filmy boli zatiaľ z 80 rokov toto je prvý a posledný z nového tisícročia. Pod touto mysterióznou kriminálkou stojí slávny Dario Argento predstaviteľ gialla. Hlavnú rolu si tu zahral Max von Sydow (dvorný herec Ingmara Bergmana) ktorý vyšetruje brutálne vraždy. Niektoré momenty mi to pripomínalo rakúsku-nemecke kriminálky. Ako sme u Argenta zvykli kvalitný hudobný doprovod a prepracované vraždy.
Moje Hodnotenie: 90% CSFD Hodnotenie: 56% IMDB: 62%

4) Absurd / Rosso sangue (Joe D'Amato)
Spojenie Joe D'Amato a George Eastman fungovalu už u Antropophagusa. Tento film má ešte viac bavil, u mňa vrchol D 'Amatovej tvorby. Mikos Stenopolis (Eastman) je prevezený do nemocnice po ťažkom úraze. Lekári sa čudujú ako sa jeho organizmus dokáže tak rýchlo uzdravovať. Stenopolis ujde z  nemocnice a má namierene do jedného domu. Medzi tím sundal zopár správních občanov a viac neprezradím. Jeden z vrcholov talianskej tvorby.
Moje Hodnotenie: 92% CSFD Hodnotenie: 65% IMDB: 52%

3) Poslední kanibalové / Ultimo mondo cannibale (Ruggero Deodato)
Ešte pred natočením Cannibal Holocaust, Deodato natočil tento kúsok. Aj keď za zakladateľa kanibalského sub-žánru sa považuje Umberto Lenzi. Toto je prvý kanibalský masaker. Tento film hovorí o tom ako sa kvarteto dobrodruhov vydá do džungle, ale narazia na problémy a ten problém sú kanibali. Odporúčam scénu s krokodílom.:)
Moje hodnotenie: 92% CSFD Hodnotenie: 57% IMDB: 63%

2) Svätyňa / La Chiesa (Michael Soavi)
Keď sa vo filme stretnú veľké mena M. Soavi (réžia) Dario Argento (scenár) a minimalista Philip Glass a skupina The Goblins( hudba) vznikne veľká vec. Do pozemského sveta sa začnú dostávať sily nadpozemské.
Moje Hodnotenie: 92% CSFD Hodnotenie: 66%. IMDB: 61%

1) Dom pri cintoríne / Quella villa accanto al cimitero (Lucio Fulci)
Tento film som videl už ako 12 ročný fagan a keď som uvažoval čo dám na prvé miesto nebolo o čom. Manželia a ich malý syn sa prisťahujú do nového domu, ale časom zistia že v ňom nebývajú sami. Podpísala sa tu nostalgia. Ale myslím, že ťažko sa niekedy tento film odsunie na druhé miesto.
Moje Hodnotenie: 95% CSFD Hodnotenie: 72 % IMDB: 62%

Do rebríčku som nezaradil kultové snímky ako Demons( Lamberto Bava) Cannibal Holocaust (Ruggero Deodato) alebo Zombie (Lucio Fuci). Chcel som postaviť pestrý rebríček a opakujem tento rebríček som staval zo subjektívneho pohľadu.

25. 3. 2011  autor: Andrej Brada

Žádné komentáře:

Okomentovat